Garantiebepalingen

Heeft u een product aangeschaft via onze webshop dat niet aan uw verwachtingen voldoet of vertoont het product gebreken? Hieronder vindt u een overzicht van onze garantiebepalingen.

Bij ontvangst van uw artikel

Controleer direct na ontvangst van uw bestelling of het geleverde product overeenkomt met uw bestelling. Indien u gebreken constateert, verzoeken wij u binnen zeven dagen na ontvangst contact met ons op te nemen.

Retourneren van ongebruikte producten

Wenst u een ongebruikt product te retourneren? Dit is mogelijk binnen veertien dagen na ontvangst, mits het product aan de volgende voorwaarden voldoet:

- Het product is ongeopend en onbeschadigd;
- Het product bevindt zich in de originele verpakking, inclusief alle toebehoren en etiketten;
- Het product is geen gepersonaliseerd artikel (bijvoorbeeld bedrukte kleding al dan niet met een BeeS-Sport logo);
- Het product is niet speciaal voor u besteld of aangepast (bijvoorbeeld een racket met een gekozen bespanning);
- Er zit een retourformulier bij de retourzending en deze is volledig en correct ingevuld;
- U heeft de retourzending vooraf aangemeld via info@bees-sport.nl.

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening van de klant.

Op het moment dat alle bovenstaande punten met ‘ja’ kunnen worden beantwoord, bent u klaar om het retourpakket naar ons op te sturen:

BeeS-Sport
Koningsbeltweg 78
1329AK Almere
Nederland

Garanties bij gebreken betreffende rackets

Alle producten op onze website zijn onderhevig aan normale slijtage. Voor producten met een fabricagefout bieden wij garantie. Echter, bij beschadigingen door verkeerd gebruik vervalt de garantie. We leggen in deze BLOG de productgroep RACKETS uit, wat voor problemen zich kunnen voordoen en of er sprake is van fabricagefouten.

Rackets

- Fabricagefouten: Breuken in de grip of shaft zonder zichtbare lakbeschadigingen worden in de meeste gevallen als fabricagefouten beschouwd, evenals loszittende grips/handles;
- Gebruikersfouten: Beschadigingen door bijvoorbeeld een val, een botsing of onjuist bespannen vallen niet onder de garantie. De breuk hoeft niet direct te ontstaan op dat moment, deze kan ook later tot uiting komen. Deze kenmerken zich veelal door lakbeschadigingen al dan niet in de buurt van de breuk, er is een keer contact geweest met een ander product/grond/persoon.

Fabricagefouten
Neem bij vermoeden van een fabricagefout contact met ons op. Wij zullen uw klacht zorgvuldig beoordelen.

Gebruikersfouten
We kennen een aantal gebruikersfouten bij rackets. Veelal kenmerkt een gebruikersfout zich door een contactbreuk, of een breuk als gevolg van het (verkeerd) bespannen van het racket. Als een racket breekt in het blad en er is in de buurt van de breuk lakschade zichtbaar, dan wordt er geen garantie gegeven. Tevens wordt er geen garantie gegeven bij een breuk in het blad en er geen snaren meer in het frame zitten. Rackets met een breuk in het blad, door een andere partij bespannen dan BeeS-Sport vallen ook buiten onze garantie.

 

Foto 1
Op foto 1 kun je duidelijk beschadigingen zien op het frame, welke waarschijnlijk uiteindelijk voor de breuk gezorgd hebben. Bij contact met een ander product/grond/persoon, krijgt het frame een klap en ontstaat er (al dan niet zichtbaar) een zwakke plek, welke op een later moment kan resulteren in een breuk. In dit geval kunt u geen beroep doen op een fabricagefout en is er dus geen sprake van garantie.

Foto 2
Er zitten geen snaren meer in het frame, dus zal er geen garantie worden gegeven. Tevens is er een breuk in de top zichtbaar. Deze breuk is zeer waarschijnlijk ontstaan bij het bespannen van het racket. Er is geen h-clip of loadspreader gebruikt, waardoor er teveel druk op een kleine plek komt. Dit begint met een deukje in de top, en deze kan uitgroeien tot een breukje aan de binnenkant.

Foto 3
Je kunt zien dat de steel in de grip is gebroken. Dit is vrijwel altijd een fabricagefout. Het heeft in dit geval zin om contact met ons op te nemen. De steel zou niet op deze plek mogen breken. Als er echter lakbeschadiging zichtbaar is op deze plek, kan er wellicht toch de conclusie worden getrokken dat er sprake is van een contactbreuk. Om dit uit te sluiten is het verstandig om contact met ons op te nemen.

Heb je het idee dat je racketbreuk een fabricagefout is? Stuur ons dan een mail via info@bees-sport.nl en stuur gedetailleerde foto's mee. Wij kunnen dan op een paar manier reageren:

  • U heeft wellicht gelijk en wij denken dat er een kans kan zijn van een fabricagefout. We zullen u vragen het racket bij ons af te geven, of naar ons op te sturen. We zullen overleggen met de leverancier en komen hier bij u op terug. Dit duurt meestal 2 tot 4 weken.
  • Er is geen sprake van een fabricagefout en dit zullen we u laten weten. Het heeft geen zin om het artikel aan ons te retourneren.
  • Het is duidelijk dat het om een fabricagefout gaat en wij zullen het artikel direct omruilen voor een nieuw product. We nodigen u uit in de winkel om het te komen omruilen. Wij hebben te allen tijde het kapotte product nodig, want die gaan wij ter garantie aanbieden bij de leverancier.