Veel gestelde vragen.

Heeft u na het bezoeken van onze webshop nog bepaalde vragen? Lees dan hieronder onze 'Veelgestelde vragen' eens door, wellicht staat uw vraag er ook tussen en heeft u alsnog een  antwoord op uw vraag, zonder dat u contact met ons op hoeft te nemen.

Bestellen
Kunt u ook bestellen zonder een account aan te maken?

Dat kan zeker, u kunt ook als 'gast' bestellen bij ons, zonder dat u een account aanmaakt.

Wat is het voordeel van het aanmaken van een account?

Het aanmaken van een account heeft voordelen:
- De bestelgeschiedenis blijft opgeslagen in uw account en zo kunt u altijd opzoeken wat u in het verleden besteld hebt;
- U kunt artikelen die u in uw winkelwagen hebt gestopt op een ander moment weer bekijken en later het bestelproces afmaken;
- Bij een nieuwe bestelling hoeft u niet opnieuw uw verzendgegevens in te voeren.

Er is een verkeerd artikel geleverd, wat nu?

Bestellingen worden met de hoogst mogelijke zorgvuldigheid verwerkt en verzonden. Er kan echter altijd iets fout gaan. Mocht er iets verkeerd zijn gegaan meld dit dan via info@bees-sport.nl of via WhatsApp op telefoonnummer 06-248 567 97.

Kan er een ander afleveradres worden opgegeven?

Uiteraard is het mogelijk om op een ander afleveradres te leveren dan het factuuradres. Mocht u het willen laten leveren op bijvoorbeeld uw werk of een andere organisatie, vergeet dan niet de bedrijfsnaam te noemen in de adressering, anders wordt het pakket wellicht niet geleverd door de vervoerder.

Verzenden
Verzenden jullie ook aan de Waddeneilanden?

Dat is geen probleem. Zolang DHL en/of PostNL leveren op de Waddeneilanden, accepteren wij bestellingen vanaf Texel, Vlieland, Terscherlling, Ameland en Schiermonnikoog.

Hoeveel zijn de verzendkosten?

Als u binnen Nederland bestelt, rekenen wij €6,95 aan verzendkosten. Is het bestelbedrag minimaal €45,00, dan rekenen wij geen verzendkosten en sturen we de bestelling portovrij naar u op. Wij betalen dan de verzendkosten.

Naar welke landen versturen jullie?

Wij verzenden binnen Europa aan:
België, Bulgarije Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden. Voor de portokosten per land kijk je op de pagina Verzenden.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestelt u voor 23:59 uur, dan verzenden wij de bestelling de eerst volgende werkdag. Bestelt u op een vrijdagmiddag, dan wordt de bestelling op maandag verzonden. Bestelt u op woensdagavond, dan wordt de bestelling op donderdag verzonden.

Ik heb geen track en trace link ontvangen, hoe kan dat?

Bekijk of u de juiste mailbox bekijkt. Wij sturen de track en trace link naar het mailadres die u bij de bestelling opgegeven heeft. Als hier een spelfout in zit, dan zult u de link ook niet ontvangen. Neem dan contact met ons op en dan kunnen wij de link nog naar een juist mailadres sturen. Het kan ook zijn dat de link in uw SPAM folder terecht is gekomen, bekijk deze ook even.

De status van mijn pakket via de track en trace link staat op 'bezorgd', maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?

Hou de track en trace link goed in de gaten en kijk of de status klopt. Indien u niets ontvangen heeft, maar de status staat wel op 'bezorgd', neem dan contact met ons op via de mail op info@bees-sport.nl. Wij kunnen dan een onderzoek bij de postbezorger aanvragen. Doet u dit wel tijdig, want na vier weken na verzending, is dit niet meer mogelijk. Wij kunnen dan niets meer doen en dit risico is voor de klant. Wees dus op tijd.

Waarom zou ik mijn pakket verzekerd laten verzenden?

Wij bieden vanaf nu een verzekerde verzending aan. Omdat we dit doen, kunt u ervoor kiezen hier gebruik van te maken. Het kost een paar Euro, maar als het pakket wegraakt en u heeft voor verzekerde verzending gekozen, dan bent u verzekerd tot het bedrag van €500. Kiest u hier bewsut niet voor en het pakket raakt kwijt bij de post en het onderzoek lost niets op, dan is dit het risico voor u als klant. Neem geen risico en kies voor een verzekerde verzending.

Retourneren
In welke situaties mag ik mijn bestelde producten retourneren?

Als het bestelde product niet is aangepast naar persoonlijke wensen, kunt u in de meeste gevallen het product retourneren. Dat wil zeggen dat rackets met een bespanning naar keuze van de klant en kleding welke op verzoek van de klant bedrukt is, niet kunnen geretourneerd. Let op: bij het retourneren van rackets moet het plastic nog om de grip zitten, bij schoenen, tassen en kleding moet het kaartje nog aan het product zitten en bij shuttles moet het plastic nog ongeopend om de koker heen zitten.
De producten die u besluit te retourneren moeten in de originele verpakking zitten, welke onbeschadigd dient te worden aangeleverd.

Is retourneren van producten gratis?

Nee, de kosten voor het retourneren van producten worden gedragen door de klant. Wij hanteren gratis verzenden vanaf €45,00, helaas is het niet mogelijk om ook gratis retourneren aan te bieden.

Kan ik bedrukte kleding retourneren?

Nee, kleding welke op verzoek van de klant bedrukt is, kan niet worden geretourneerd.

Ik heb alleen gekozen voor een BeeS-Sport bedrukking, kan ik dan wel de kleding retourneren?

Nee, ook kleding welke op verzoek van de klant bedrukt is met een BeeS-Sport logo, kan niet worden geretourneerd.

Ik heb een racket gekocht met een bespanning van mijn keuze, kan ik deze nog retourneren?

Nee, het racket is speciaal voor u bespannen, zoals u het graag wil hebben. Of het plastic nou nog om de grip zit of niet, u kunt het badmintonracket niet meer retourneren.

Ik heb een racket gekocht met een standaard bespanning en het plastic zit nog om de grip, mag ik het nog retourneren?

Ja, als u een racket met een standaard bespanning gekocht heeft en het plastic zit nog om de grip, dan kunt u het racket retourneren. Een grote mits is wel dat het racket onbeschadigd moet zijn. Dat geld voor het frame, maar ook voor de bespanning. Is dit niet het geval, dan kan het zo zijn dat we besluiten het racket niet retour aan te nemen.

Betalingen en terugbetalingen
Ik heb online een artikel gekocht en gekozen voor overschrijven op rekening, wanneer kan ik mijn product verwachten?

We zullen altijd eerst de betaling afwachten. Heeft u gekozen voor overschrijven, dan maakt u het orderbedrag over naar BeeS Company met IBAN NL14INGB0004849089 onder vermelding van het bestelnummer. Deze vindt u in de bevestigingsmail. Nadat de betaling is ontvangen, zullen wij het product de volgende werkdag verzenden.

Ik heb wat geretourneerd, wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Als het product retour is ontvangen starten wij de terugbetalingprocedure. Deze hebben wij uitbesteed aan derden en na opdracht voor terugbetaling heeft u het geld vaak binnen 1 tot 3 dagen weer retour. We betalen via dezelfde betaalwijze terug als dat u de oorspronkelijke betaling gedaan heeft.

Ik heb online wat gekocht, en ik retourneer het in de winkel. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Als u het te retourneren product bij ons inlevert in de winkel in Almere, krijgt u het geld of cash terug, of de medewerker zal een opdracht geven voor de financiële administratie om het geld terug te storten als het om een bedrag van minimaal €100 gaat, of dat er te weinig cash geld in de kassa zit. Laat uw rekeningnummer dan achter bij onze medewerker.

Ik heb geld terugbetaald gekregen, maar dit is €6,95 te weinig, hoe kan dat?

Wij hanteren bij bestellingen van minimaal €45,00 (waarin we shuttles niet meerekenen in het bedrag) gratis verzendkosten. Deze zijn eigenlijk €6,95 voor de klant. Als u besluit om wat te retourneren van uw order, en het orderbedrag komt daarbij onder de €45,00 (zonder shuttles mee te rekenen), dan houden wij ook gemaakte verzendkosten in van €6,95. Blijft het orderbedrag na retourneren van artikelen boven de €45,00, dan hoeft u uiteraard geen portokosten te betalen. Stuurt u alle producten retour van de order, dan storten wij ook het gehele bedrag terug en betaalt u ook geen portokosten.

Hoe kan ik bij jullie mijn online bestelling betalen?

In Nederland werken wij met de volgende betaalmethodes:
- iDeal;
- Creditcard (Mastercard, VISA en American Express);
- Paypal;
- Overschrijven via internetbankieren;
- Bancontact;
- Sofort Banking;
- Giropay;
- Onder rembours (contant afrekenen aan de postbode).

Hoe kan ik in de winkel in Almere betalen?

In de winkel kun je pinnen met een betaalpas van een Nederlandse bank, of contant afrekenen. Creditcard betalingen zijn niet mogelijk in de winkel.

Kan ik bij een online bestelling ook kiezen voor Klarna, of een andere vorm van 'achteraf betalen'?

Nee, wij werken niet met achteraf betalen voor particulieren. Als bedrijf of vereniging kunt u wel contact met ons opnemen voor de mogelijkheden, maar in principe moet elke bestelling betaald zijn voordat we uitleveren.

Ik heb mijn artikel ontvangen, maar de opgemten maten kloppen niet, kan ik gratis retourneren?

Nee, we hebben de kleding die wij hebben allemaal zelf handmatig opgemeten. Dit is mensenwerk en daar kan een foutje in zijn geslopen. De leverancier verstrekt deze gegevens niet en dit is dus een extra service die wij bieden naar u als klant. Echter als hier een foutje in zit, wat kan gebeuren, zullen wij geen retourneerkosten vergoeden. Het is slechts een indicatie van de lengtematen. Als je twijfelt, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice om de maten op te vragen. Deze wordt dan nog een keer opgemeten. Je kunt ons bereiken via WhatsApp op +31 6 24856797.

Garanties / defecten op producten
Mijn racket is gebroken, wat nu?!

Natuurlijk is het hartstikke vervelend dat uw racket is gebroken! Badmintonrackets zijn in bijna alle gevallen gemaakt van carbon fiber (grafiet), wat licht is, maar broos. Bij contact met de grond of een ander racket zal het racket niet vervormen, maar breken. Dat kan op moment van contact zijn, maar dat kan ook nog weken later gebeuren. Je raakt de shuttle dan op het frame en 'ineens' breekt deze. Hieronder een overzicht van de plekken van de breuk en wat u het best kunt doen:
- Racket is gebroken in het handvat: stuur ons een foto per mail, de kans op garantie is groot;
- Racket is gebroken in de steel: stuur ons een foto per mail, de kans op garantie is 50-50;
- Racket is gebroken in het frame: stuur ons een foto per mail, echter is de kans op garantie vrij klein omdat vrijwel alle breuken te wijten zijn aan contact, of fouief bespannen. Laat de snaren altijd in het racket zitten, zonder snaren is de kans op garantie vrijwel nul. De leverancier wil kijken hoe het racket bespannen is geweest.

Ik heb een product aangeboden ter beoordeling van garantie via mail, wat nu?

Wij nemen contact op met de desbetreffende leverancier en daarna zullen we contact met u opnemen hoe nu verder. Er zijn drie mogelijkheden:
- Er is geen mogelijkheid tot garantie. U kunt het product desgewenst weer terug krijgen;
- Het product wordt gerepareerd. Na reparatie krijgen wij als BeeS-Sport het product retour, waarna u deze bij ons kunt ophalen, of wij zenden u het product weer toe (de verzendkosten zijn voor de klant);
- Het defect valt onder de garantie: wij zullen in overleg met u een nieuw product aanbieden.

Hou er rekening mee dat bij het aanbieden van het product ter beoordeling van garantie, een doorlooptijd van enkele weken zeer normaal is. U bent het product echt minimaal 4 weken kwijt.

Winkel in Almere
Waar bevindt de winkel zich?
  • Het adres van de winkel is Bongerdstraat 6, 1326AB in Almere. De winkel bevindt zich in de sporthal waar Badmintonvereniging Almere zijn thuishaven heeft. Er zijn twee manieren om het pand binnen te komen:
    - Via de hoofdingang, te herkennen aan de dubbele blauwe deuren, schuin kijkend op de parkeerplaats. Je loopt dan via de kantine de sporthal binnen en onze winkel bevindt zich na de kleedkamers, achter baan 1.
    - Via de zij-ingang: dat is de dubbele blauwe deur die evenwijdig ligt aan de parkeerplaats. Boven deze deuren hangt het BeeS-Sport bord.

    Er is altijd één van de twee deuren geopend, nooit beiden. Is een deur dicht, probeer dan de andere even.
  •  
Kan ik buiten de openingstijden ook terecht in de winkel?

Ondanks dat wij vaak wel aanwezig zijn, is het niet de bedoeling dat u buiten de openingstijden langs komt. Het kan zijn dat u voor een dichte deur staat. Wij zijn dan druk bezig met de internetbestellingen en zijn wellicht niet op locatie op dat moment.

Moet ik een afspraak maken voor het testen van rackets?

Als je er zeker van wilt zijn dat er een baantje vrij is om een racket te testen en of je het racket van je keuze wel bespannen hebben hangen in de winkel om te kunnen testen, is het altijd raadzaam om een afspraak te maken voor het testen van rackets. Dit voorkomt teleurstellingen. Wij raden wel aan om een racket te testen, in plaats van dat je deze 'blind' online koopt. Ook dat voorkomt teleurstellingen, want een badmintonracket kan in theorie wel bij je speelstijl passen, maar in de praktijk voelt het racket anders aan in de hand dan verwacht.

Waar vind ik de openingstijden van de winkel in Almere?

De actuele openingtijden staan vermeld op onze website: https://www.bees-sport.nl/openingstijden. Als er een blok staat met 'winkel open', dan zijn we geopend op dat tijdstip. Ook staan onze openingstijden op Google vermeld, maar we zeggen altijd dat onze eigen website leidend is voor wat betreft de openingstijden.

Clubkleding / shuttlebestellingen clubs / standjes op toernooi
Verkopen jullie ook clubkleding? Hoe kan ik het assortiment daarvoor zien en wat zijn de kosten?

Goede vraag, die per aantal en soort t-shirt/polo anders kan zijn, ook afhankelijk van bedrukkingen. Omdat dit echt maatwerk is verzoeken we u een mail te sturen naar info@bees-sport.nl met daarin beschreven:
- Om hoeveel stuks gaat het ongeveer?
- Wat zijn de clubkleuren, of wat voor kleur moet de kleding hebben?
- Hoe lang moet de kleding leverbaar zijn?
- Zijn unisex en dames- en kindermaten nodig?
- Gaat de voorkeur uit naar een t-shirt of polo?
- Moeten er logo's op bedrukt worden, zo ja welke en op welke plaats op de kleding (en grootte)?
- Heeft u een bepaald budget in gedachten, zo ja wat is dat dan ongeveer per shirt?

Zodra we deze informatie van u hebben ontvangen kan een van onze medewerkers op zoek gaan naar een passende oplossing voor uw situatie. We denken graag met u mee en er zijn zelfs mogelijkheden om korting te krijgen in ruil dat ons logo ook een plekje op de kleding krijgt. We zien de mail graag tegemoet.

Ik wil graag een shuttlebestelling doen voor mijn club, kan dat?

Dat kan zeker. Het loont de moeite om voor half april te bestellen voor het nieuwe seizoen. We doen de voororders altijd uiterlijk in april, om ervoor te zorgen dat we in het begin van het nieuwe seizoen genoeg shuttles hebben voor de clubs die reeds besteld hebben. Vaak zit hier ook een klein prijsvoordeel aan verbonden. Wilt u weten wat we kunnen betekenen voor uw club, mail dan even naar info@bees-sport.nl zodat een van onze medewerkers een offerte af kan geven voor de shuttles.

Moeten de shuttlebestellingen voor de club ook vooraf betaald worden?

Wij werken alleen met vooraf betalen. Als u een bestelling heeft geplaatst via de mail voor uw club, dan zullen wij de penningmeester een factuur mailen voordat de shuttles worden geleverd. Heeft u een voororder geplaatst in het voorjaar (mrt/apr/mei), dan ontvangt u de factuur in juni. We leveren dan na betaling uit in augustus, op het afgesproken moment.

Doen jullie ook aan toernooistands?

Wij hebben onze stand uitbesteed aan een derde partij. Zij staan de stands voor ons, met onze spullen. Mocht u interesse hebben, informeer dan per mail even naar de mogelijkheden via info@bees-sport.nl. Wij hebben jaren de Yonex Dutch Open gedaan, maar nu deze in Den Bosch wordt gehouden in plaats van in Almere, doen wij deze stand niet meer. Wel doen we om het jaar het NK in Almere, op de even jaren. Deze stand bemannen wij zelf.

Sponsoring
Wij hebben binnenkort een toernooi, doen jullie aan sponsoring?

Wij sponsoren niet in geld. Wel willen we meedenken in spullen voor een loterij, of kleine prijsjes voor de winnaars, etc. Mail ons hiervoor even via info@bees-sport.nl en dan bespreken we de mogelijkheden even via de mail.

Wij zijn als club op zoek naar sponsoren. Is BeeS-Sport een optie voor een club?

De ene club is de andere natuurlijk niet, dus we moeten dit bespreken. Het best kunt u een mail sturen naar ons via info@bees-sport.nl zodat we deze aanvraag bij de juiste persoon kunnen beleggen intern. We zullen dan bekijken wat de win-win situatie gaat zijn. Vragen die wij ons hierbij stellen zijn bijvoorbeeld:
- Hoe hoog speelt de club, komen ze tijdens de competitie in het hele land?
- Hoeveel (wedstrijd)leden heeft de club?
- Is de club actief op social media?
- Zijn er veel andere clubs in de omgeving?
- Wat doen wij als BeeS-Sport al in die omgeving?
- Is er nieuwe kleding nodig bij deze club? Als dit het geval is, is het meteen interessanter.

Ik speel zelf badminton en ik zoek een sponsor, zou BeeS-Sport wat voor mij kunnen betekenen?

Ook dit is maatwerk. Hoe goed ben je voor je leeftijd, hoe vaak train je, zit je in de nationale selectie, of ben je een recreatieve speler? Hoe actief ben je op social media en hoeveel toernooien bezoek je jaarlijks? Allemaal vragen die uiteindelijk bepalen of het voor ons als bedrijf zin heeft om in te gaan op een stuk (deel)sponsoring. Mail ons via info@bees-sport.nl en dan kunnen we kijken naar de mogelijkheden. Op voorhand zeggen we wel dat een volledige sponsoring vrijwel niet haalbaar is, maar wellicht kunnen we wat met kortingen voor je betekenen.